Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Ce ne oferă garanția unor dispozitive Android?

duminică, februarie 10, 2013
Nu am mai postat de câteva zile, însă astăzi revin cu un subiect de discuție destul de interesant. Ieri, am fost la colegul meu Mihai  , deoarece a întâmpinat probleme la o tabletă Asus Nexus 7. A avut ghinionul să aibă soft-brick, și norocul să nu aibă brick general. Însă chiar și cu mine și cu el, nu am reușit să îi dăm de cap cu niciun soft de pe XDA Developers. S-a ajuns la chestia asta după ce acum câteva zile am rootat tableta, i-am făcut unlock și, am activat ceea ce se dorea a fi, camera HD 720p, însă s-a dovedit că metoda activării camerei HD nu era cea bună, lucru care a dus la scurt timp la soft-brick.


Așa că, ce puteam face decât să apelăm la garanție...Tableta a fost achiziționată de pe eMAG, firma de service cu care avea contract se numea QuickService. Am citit garanția, am sărit câteva rânduri inutile, și am ajuns rândul unde se specifica în ce condiții tableta nu este acceptată pentru reparație + că riscai să pierzi garanția.

Chiar de la început, specifică clar, că orice soft instalat cum ar fi, root, flash, lucruri legate de ROM, duc la pierderea garanției.
Însă, mie unul mi se pare ceva ilegal...
Să vă spun de ce! În primul rând, garanția asta ce oferă, dacă lucruri legate de soft nu pot fi acceptate de către firma respectivă?

Android = Open-Source
Sistemul de operare, cel mai popular mai exact, este open-source. Ce înseamnă asta? Adică orice, poate face orice, folosind orice soft pe dispozitivul lui cu Android. Nu mi se pare normal că firmele care îți oferă garanție să îți elimine garanția dacă sesizează astfel de soft-uri total normale pe dispozitivul tău. ROOT, este un soft oficial, aplicația fiind disponibilă pe magazinul sistemului de operare adică Google Play Store.
ROM-ul este un soft creeat de dezvoltatori foarte pricepuți care nu își pierd luni de zile ca să strice telefoanele, tabletele oamenilor. Sunt testate și puse la dispoziția noastră.
Android, este un sistem de operare dezvoltat de Linux, Linux fiind un sistem de operare 100% gratuit, ceea ce înseamnă că Android fiind open-source este și el 100% gratuit.

Întrebarea este: De ce firmele de garanție refuză produsele care au astfel de soft-uri perfect legale instalate pe smartphone-ul/tableta noastră? Dacă tableta are soft-brick sau mai știu eu ce are, eu doar doresc ca firma de garanție să mi-o readucă la stadiul de fabrică, nu să îmi dea altă tabletă.

Pe lângă asta, QuickService mai are o măgărie prin certificatul ăla de garanție sau cum se numește.
Dacă ai viruși pe tabletă/smartphone, garanția pică. În momentul când Mihai mi-a citit chestia asta, mi-am zis din prima că garanția e inutilă și numai gratuită nu e. Și o să vedeți imediat!
Să revenim la virusare... Ce vină am eu că dispozitivul meu a fost virusat? Niciunul...Acum câteva zile s-a spus clar pe site-urile de știri Android, că au fost găsiți destui viruși în niște aplicații populare...de exemplu What's Up Messenger. O aplicaţie extrem de populară unde s-au descoperit viruși. Acum serios, ce vină mai am eu că magazinul sistemului de operare nu îmi oferă securitate? Nu e vina proprietarului de drept că virușii au intrat fără voia mea...În primul rând, aplicația respectivă nu era deloc una slabă din punctul de vedere al popularității, având chiar milioane de descărcări....

Mai am încă o chestie descoperită pe garanție, la sfârșit scris sub formă de exclamație datorită textului ATENȚIE: În cazul solicitării nejustificate de acordare a garanției, ne rezervăm dreptul de a cere beneficiarului contravaloarea manoperei de investigare a produsului reclamat ca fiind defect, cât și cele cu serviciul de curierat. Costul manoperei va fi calculat de noi în momentul recepției reperelor pentru garanție în conformitate cu tarifele de service, dar nu va fi mai mic de 15 euro + TVA

Aș dori să îmi explicați ultima parte, cea cu ATENȚIE că eu unul nu pricep ce vor...E chiar penibil...

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

3 comentarii

Scrie un comentariu
RoFunTech
Autor
10 februarie 2013 la 14:31 delete

Păi aşa este frate! Ori ai garanţie ori nu! Open Source = liber să editezi ce vrea e-peenu tău :) mă rog...

Răspunde
avatar
Bogdan
Autor
6 aprilie 2013 la 18:34 delete

Buna ziua,
Aveti o parere total gresita referitor la ce inseamna GARANTIE.
Nu am nici o legatura cu service-ul la care ati apelat dumneavoastra si nici nu stiu despre cine este vorba dar in schimb stiu urmatoarele:
GARANTIA se refera strict la defectiunile hardware ale echipamentului (piese elecotronice care cedeaza, bateria daca curge sau nu tine curent, touchscreen sau display nefunctional, probleme de alimentare) toate astea daca nu intervine un soc fizic sau contact cu lichide.
In legatura cu problemele software va aduc la cunostinta ca echipamentele au fost concepute si testate pentru o anumita versiune de android (cu modificari de kernel, drivere care sa suporte touchscreen-ul etc) si functioneaza in perfecta conformitate cu acestea.
Daca dumneavoastra alegeti sa folositi un software 3rd party (sa zicem de pe XDA) este pur pe raspunderea dumneavoastra deoarece acel soft nu este optimizat de producator pentru echipamentul respectiv (indiferent de dezvoltatorul de pe XDA).
Aveti o parere gresita si despre ROOT, acesta nu este o APLICATIE pe market ci ROOT inseamna drepturi de administrator sau superuser pe un sistem linux--based asa cum este si Android-ul.
Practic "root-area" tabletei va dau dumneavoastra permisiunile necesare pentru a modifica soft-ul tabletei, sistemul de fisiere, modeule de kernel etc., fapt de care nu este raspunzator producatorul si deci nu este acoperit de garantie.
In ultimul rand producatorul echipamentului nu este raspunzator in nici un fel pentru virusarea unei tablete sau telefon. Ma intreb ce vina are producatorul daca clientul final intra pe site-uri XXX sau downloadeaza aplicatii piratate din surse nesigura. As dori sa vad si eu tableta virusata prin simpla instalare oficiala a unei aplicatii de pe Google Play.
Taxa pe care service-ul o cere m-i se pare de bun simt deoarece dansii probabil au de-a face cu un numar foarte mare de persoane care nu fac diferenta intra garantie, garantie no-matter-what si asigurare.

P.S. WhatsUp Messenger din cate stiu eu e contra cost (nu folosesc) dar daca aplicatia lor este sau a fost virusata vre-odata (din sursa oficiala nu piratata cum se practica) elanul dumneavoastra trebuie directionat catre dezvoltatorii acestei aplicatii nu catre producatorul tabletei.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
6 aprilie 2013 la 18:43 delete

La root mă refeream la aplicația SuperUser, care dacă există în Google Play înseamnă că e legală. Pe lângă asta, la câteva zile după scrierea acestui articol am aflat că o legislativă europeană oferă unui astfel de utilizator de smartphone/tabletă o garanție statutară valabilă 2 ani de la cumpărarea respectivului produs. În cazul de față din articol, QuickMobile oferă o garanție voluntară, însă legislativa europeană obligă această firmă să primească dispozitivul în service fără nici un cost suplimentar, dacă respectivul client mai are garanția valabilă bineînțeles. Informați-vă dacă doriți printr-un search pe Google și veți vedea că am dreptate.

Referitor la WhatsUp Messenger este vorba de aplicația oficială.

Acum, că a venit vorba de XDA! Folosesc soft-uri de acolo și sunt foarte bune, optimizate pentru fiecare device în parte, acea comunitate fiind cea mai mare și cea mai bună la ora actuală de dezvoltatori software pentru smartphone-uri și tablete.

Numai bine!

Răspunde
avatar

Recent Articles